Dubbel träning

Jag är ledsen, men trots att jag tränade två hästar för Ida ikväll så finns det inte en sekund på film. Inte ens en liten bild.
Kanske blir bättre när min största supporter Robert åter är på hemmaplan.

Hursomhelst. Crespo gjorde sitt, enligt Ida, bästa pass hittills. Han inledde med lite bus, men det kändes mest som att han var lite på hugget, inte som att han surade ihop.
Sen gick han som tåget!
Vi red flera rena byten och sedan jobbade vi med att gå in och samla galoppen runt Ida. Det blev lite mjölksyra för Crespo på slutet, och även för mig och då tappade jag honom lite, men känslan överlag var kanon!

Sen red jag en av ridskolans hästar som också gjorde ett jättebra jobb. Det är väldigt bra att rida andra hästar. Dels för att man alltid behöver fler timmar i sadeln, men man börjar också uppskatta sin egen häst ännu mer.

Nu är jag rätt trött och nöjd, och jag gissar att jag kommer att ha lite träningsvärk imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0