On the road

Kom till stallet vid 6.50 imorse. Robert och Nikki hjälpte till att släppa ut, så redan 7.25 var alla 14 hästarna ute.

Nikki var tröttmössa och Robert var otålig och själv kände jag mig lätt stressad. Därför beslutade jag mig för att longera Crespo istället för att rida. Ville inte riskera att bli osams med honom bara för att jag själv var stressad. Han jobbade jättebra, och Robert mockade och ställde iordning släpet medan jag var i ridhuset.

Sen följde lite meck med släpet då jag ville att vi skulle vända bommarna för att få en decimeter extra lastutrymme, och så tog vi ut mellanväggen. Jag trodde att efter att vi köpt Crespo skulle jag aldrig behöva oroa mig för om en häst skulle rymmas i släpet eller inte. Jag menar, om Crespo ryms så borde vad som helst göra det. Men nu är jag ändå supernojig över att det eventuella nytillskottet ska vara för stor! Vad är det med mig och gigantiska hästar?

Nu är vi iallafall på väg. Vi får se vad som händer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0