Halvtid

Är hemma på liten rast från stallet.
Mockade och fixade med hö och foder till hästarna och sedan var det dags för Lilleman att komma in i ridhuset.
Jag började med att hänga lite på honom som jag gjort två kvällar i rad, och han brydde sig inte ett dugg.
När jag hoppat u.  och ner ett par ggr, fick syrran leda honom medans jag hängde. Sen gjorde vi om proceduren ett par ggr och sedan kravlade jag mig upp på riktigt.
Det märktes att han tyckte det var lite konstigt, men han hade fullt fokus på mig, så jag provade att skritta ett litet varv.
Vilken duktig kille!


Crespo har vilodag idag, så han fick skrittas för hand i 20 minuter. Resten av veckan blir det ridning för hans del.

Nu håller jag på att tvätta upp en massa ridkläder, och sen ska jag och lillan spendera hela kvällen i stallet. Ridlektioner på schemat ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0