Våldtäkter och Idol

Idag när jag och Robert åkte från Umeå så diskuterade vi jämställdhet och kvinnosyn och andra viktiga men dock så frustrerande ämnen.
 
Jag tycker liksom att t.ex våldtäkter borde vara något som hör stenåldern till. Ni vet, Grottbjörnens Folk typ. Dom grabbade tag i någon stackare och körde doggystyle mot en sten.
Otrevligt, men kanske förståeligt eftersom människorna på den tiden inte besatt samma intelligens som oss nutida människor. Folk på den tiden var ju minst sagt djuriska, och det här med människors lika värde och jämställdhet och liknande kanske inte var dagens stora snackis om man säger så.
Jag sa till Robert att det är konstigt att det inte blir bättre generation för generation. Att sånt beteende liksom inte försvinner.
 
Nu tittar vi på Idol. 80-tals tema. Jag, och förmodligen många andra skrattar och tycker det är nästan pinsamt hur jäkla knäppt det var på "den tiden". Jag menar, päron och After Eight, mobiltelefoner som vägde 4 kilo och VHS-spelare som man var tvungen att hyra i en videobutik och bära hem för att kunna se en film.
Hahaha, konstiga 80-talet liksom. Och gyllene skor och Walkman med kasettband.
 
Det skrämmande faktat som slår mig nu är: Det finns  tusentals våldtäktsoffer runt om i Sverige, just i denna stund. Undra hur många Commodore 64 det finns?
 
 
 
 
Varför kan vissa saker inte utvecklas i samma takt som andra?

Kommentarer
Postat av: L a m i a s . s e

Sv: Snajsigt med en till jättehäst! :D Hur lång är du?

Svar: 1.62, så jag är ju lång och reslig jämfört mig dig :-)
Emily

2014-10-22 @ 16:17:23
URL: http://lamias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0