Intressant dag

Gårdagen började inte alls bra. Min fina vän Emma blev tvungen att ta ett riktigt tungt beslut angående sin häst, och jag fick följa henne till den sista vilan.
Det är alltid så oerhört sorgligt när man måste ta farväl av en kär vän, men samtidigt kan jag ändå känna en viss glädje när det finns sådana som Emma, som klarar av att ta osjälviska beslut där man sätter hästens bästa i fokus istället för sitt eget. Att våga släppa taget om någon man älskar, är det modigaste man kan göra tycker jag.
 
Men livet går vidare, och gårdagen hade även en massa andra, mer angenäma punkter på agendan.
På eftermiddagen kom proffsiga Andrea Waller tillbaka och skulle blandannat titta på mig och Crespo igen.
Jag red en stund innan Andrea kom in i ridhuset, och sedan kände hon under sadeln när jag skrittade runt, för att känna hur trycket låg. Hon var nöjd med det hon såg och kände och vi kunde även konstatera att Crespo musklat på sig en hel del över ryggen.
Jag blev faktiskt förvånad när hon mätade och sedan ritade en ny kurva, för när vi jämförde med förra gången så såg man svart på vitt att han musklat sig riktigt fint.
Jag är nog lite hemmablind, för jag tycker att det går långsamt, men nu fick jag facit på att så var inte fallet.
Sen fick jag en hel del beröm av Andrea, både för min ridning och för mitt hästtänk, och det var verkligen roligt att höra. Jag växte nog ett par centimeter på höjden!
 
Senare på kvällen var det dags för föreläsning och clinic. Andrea berättade en hel del om hästens anatomi, vad hon tittar på när hon anpassar sadel efter häst och ryttare, och det var väldigt intressant. Det blev många timmar i rudhuset, och jag sög i mig all information som en svamp.
Andrea är som sagt väldigt proffsig, och det var jätteroligt att höra henne prata, och hon var så duktig på att förklara och vi fick känna och titta och lära oss massor!
 
Andrea pratar om bogbladet och hur vad man ska titta på när man anpassar en sadel.
 
 
Hon hade såklart med sig en massa fina saker, och jag kunde inte låta bli att köpa en ny sadelgjord.
 
 
Nu är det fredag och stall och Umeå-resa står på schemat. Känns väl lite sådär när man tittar ut genom fönstret och möts av detta:
 
 
 
Men men. Vintern kommer varje år, varesig man vill eller inte. Det är bara att gilla läget.
Jag ska iallafall starta dagen med att städa i hagen.
 
Vad gör ni idag?

Kommentarer
Postat av: Carolina

Härligt att Crespo utvecklats muskulärt och det är ju tack vare envist och noggrant arbete av dig! Kör försiktigt! <3

Svar: Tack fina du. Det är alltid roligt att gå beröm. Det och resultatet gör att man orkar kämpa vidare.
Emily

2014-10-10 @ 09:06:00
URL: http://carpia.blogg.se
Postat av: Emma

<3

2014-10-10 @ 15:42:11
Postat av: micka

Andrea är fantastisk!
Grattis till att din häst biffat på sig!!
Ska ta hit henne nu i vinter nån gång..hoppas min har biffat på sig oxo, vilket hon förmodligen inte gjort, fast som du säger så är man väl hemmablind.


Svar: Ja hon är verkligen jätteduktig och det var riktigt intressant att höra henne berätta och visa vad hon tittar på osv.Ja, man blir verkligen hemmablind. Din donna har säkert ändrat sig ska du se.
Emily

2014-10-10 @ 20:22:22
URL: http://micaelablom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0