Tråkmånsen

Ja, jag har tyärr inte så mycket spännande att bjuda på nu för tiden. Det händer ingenting.
Imorse tog vi sovmorgon igen, dock inte lika länge som igår. Jag och Nikki var uppe och kollade på Julkalendern på tv och sen åt vi risgrynsgröt och efter det åkte jag, Nikki och hunden till stallet och Robert till garaget.
Jag mockade till Crespo medan Nikki tränade med Wilda i ridhuset. Sen ville Nikki hjälpa till att mocka till ridskolans hästar, så då gjorde vi det. Och när Lovisa, den egentliga mockaren, dök upp så hjälptes vi att ge lunchhö och fixa iordning foder och hösäckar och allt annat som hör stallgörat till.
 
Det blev en hälsosam korv på OK till lunch och sedan tog jag och Nikki en liten taktikvila hemma innan vi åkte upp till min mormor och Torsten i Golisen. Robert och Torsten grejade med någon bil medan jag, mormor och Nikki åt alldeles för mycket choklad och pratade.
 
Middag bjöds det på hos min mamma i grannbyn, och sedan åkte vi vidare för tårta och kaffe hos Mats-Uno. Det känns som att jag bara åkt runt till folk och ätit mest hela dagen, men man kan ju inte klaga på att jag är osocial iallafall.
 
En snabbvisit i stallet sent ikväll för att linda ben och krama godnatt. Snälla Emma hade tagit in Crespo tidigare under eftermiddagen. Det var -16 grader nere vid stallet idag, så han var nog ganska nöjd med att gå in. Crespo har ju visserligen inte varit så förtjust i att vara ute överhuvudtaget, även om det går mycket bätte nu när han har sin älskade Åsnan i hagen bredvid.
 
Nu måste jag masa mig från datorn. Har suttit och kollat på Youtubeklipp alldeles för länge. Imorgon är det äntligen måndag och massor på schemat.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0