TÄVLING LMR DAG 1

Ja, i helgen har vi alltså varit och tävlat.
Första dagen, alltså igår lördag, vaknade jag kring 6.30 och gick då för att fodra, mocka och promenera Crespo. Det var riktigt fint att ha bussen på plats, och bara kunna knata ut till stallet när man ville.
 
Vi skulle inte starta förrän 13.14 så vi hade god tid på oss. Vi åt frukost i bussen, hjälpte Emma och Madde som red LB:2 och promenerade Crespo en vända till innan det var dags att börja göra sig iordning.
Jag har ju en riktig guldklimp i Lovisa som hjälper mig så bra med allt. Hon knoppar och håller ordning på allt, när jag är för nervös eller tankspridd.
Jo, för trots att jag tidigare skrev att jag inte är nervös längre när jag tävlar, så var jag igår så nervös att jag mådde illa. Crespo hade varit superspänd kvällen innan och jag hade bara en dålig magkänsla och jag sa flera gånger att jag trodde att jag skulle åka av.
 
Det gjorde jag också.
 
 
 
 
Jag är ju inte en sån som bara skryter, utan jag bjuder på mina missar också. Det var ju bara synd att det skulle vara en så rejäl en.
 
Det som blev fel denna gången var att jag inte följde mina egna råd om att fokusera på framridningen och inte låta sig störas av omgivningen. Jag blev jättestörd av allt; transporter som kom och parkerade bredvid banan, hästar som backade in i oss, hästar som kom för nära, osv. Allt som jag inte skulle bry mig om började jag fokusera stenhårt på, och det som jag borde fokuserat på; det vill säga rida min häst, glömde jag totalt bort.
 
Men så kan det vara. Nu har man lärt sig den läxan.

Kommentarer
Postat av: Åse

Men videoklippet ligger som privat! Det går inte att se :-(

Svar: Nu ska det fungera.
Emily

2014-08-24 @ 22:51:08
URL: http://teamtoyra.se/blogg
Postat av: emily

Jag ser inte videoklippet :-( Det är privat säger Youtube!

Svar: Jag och Youtube alltå...Men nu!
Emily

2014-08-24 @ 22:57:19
URL: http://teamtoyra.se/livetmedhobbit
Postat av: Åse

Nu kunde jag se det. Det måste ju också vara något slags rekord, att åka av 3 sekunder in i programmet? Vilken buse du har! Tur att det gick bättre dag 2. Kommer du till surf i helgen?

Svar: Nej, vi har Katarinaträning i Åsele i helgen. Vi planerar att starta hos er den 18/10. Vill helst undvika att åka på tävlingar där det är häst och ponny ;) Crespo kan bli om möjligt mer spänd om det finns ponnyer i närheten.
Emily

2014-08-25 @ 20:42:17
URL: http://teamtoyra.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0