Recept på en perfekt dag

5.00: Slutade jobbet.

6.00: Somnade...typ.

8.45: Klev upp och skjutsade Nikki till dagis.

9.00: Date med Madelene i stallet. Vi skrittade ut på en underbar tur i strålande solsken och plusgrader. Eponia skötte sig utmärkt som vanligt, trots att jag red utan bett och hon hade haft en vila på fyra dagar. Den hästen är guld. Sen mockade vi och fixade lite innan jag åkte hem.

11.30: Åt chips till lunch.

12.00: Tog en långpromenad i samma strålande solsken tillsammans med elsk.

14.00: Hämtade Nikki på dagis och parkerade sen i soffan framför The O.C. Flashback från 2005. Stornäsan i mitt hjärta.

16.00: Somnade på soffan.

17.00: Vaknade upp till färdig middag. (Radhusbiff, kanske inte så glamouröst, men dock på Nikkis begäran)

17.30: Åkte ner till stallet för att pyssla med Eponia, dricka kaffe, äta semlor och surra med stallbrudarna. Officiellt hade privathästägarmöte, men det urartade såklart i en massa tjatter som vanligt. Men trevligt var det.

20.30: Åkte hem, duschade och ska nu sova ner barnet för att sen slötitta på TV och njuta av min ledighet.

Det mina vänner, var fan en dag i min smak.

Kommentarer
Postat av: Madelene

SÅ ska en bra dag vara, helt klart! :)

Glad att du får jobba på hemmaplan nu, det e du värd.

2012-02-21 @ 20:55:36
URL: http://nusseliten.blogg.se/
Postat av: Lucia

Varför slutade du som hästskötare då? Va det inte ett bra jobb?

2012-02-22 @ 19:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0