Vad är det för fel på folk?

Jag ska egentligen inte läsa hästannonser, för jag blir bara förbannad när jag inser hur många idioter runtom i landet som faktiskt har en stackars häst i sin ägo. Senast idag hittade jag en annons på en häst som var född 2007, alltså tre år. I annonsen stod det att "flera timmar i ridhuset" inte var något problem för hästen, och den hade vunnit alla tävlingar den ställt upp i. Behöver jag ens kommentera? Inte vet jag, men de treåringar jag har varit med och tränat har vi jobbat med i max 20 minuter åt gången, kanske tre-fyra dagar i veckan. Men det är klart, det beror väl på om man vill att hästen ska bli så mycket äldre än just tre år, eller om man hellre vill slita ut den totalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0