Minusgrader

Imorse fick jag ett sms från Karin som hade utsläppet. Termometern visade -29 grader och hästarna åt sin frukost inne.
 
Jag och Robert åkte ner och så mockade jag medan Robert promenerade med grabbarna i ridhuset. Senare under dagen fick de gå ut en stund. Jag klädde på Crespo tills han såg ut som en Michelingubbe men ändå stod han vid grinden och tittade på mig som att jag var helt från vettet. Till saken hör också att han har en hel bal med hö i hagen, så jag var rätt övertygad om att han skulle klara sig ute i en och en halv timme. Crespo var inte lika säker på den saken.
 
Lilleman däremot rullade sig glatt i snön, travade runt och var allmänt lycklig över att få komma ut. De är verkligen olika de där två.
 
Nu ikväll har vi varit ner en sväng igen och mockat och pysslat.  En kvällspromenad i ridhuset blev det också. Nikki och Crespo lessnade dock efter ett tag och tog en vilopaus.
 
 
Jag har också ridit Zenit idag. Det är en d-ponny som ridskolan har på prov.  Hon är ruskigt lik min gamla häst Lindy, och jag vet inte om det beror på det eller att hon är en riktigt personlig liten donna som gör att jag tycker så mycket om henne.
 
 
Imorgon verkar det ska vara fortsatt kallt men jag hoppas på mildare väder snart så hästarna kan få gå ute som vanligt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0