Vansinnet

Alltså den här dagen!
Visst, förmiddagen flöt på bra med jobb, och när jag slutat hetsade jag ner till stallet och hjälpte Robert att ta in en höbal och sen hämtade jag Nikki på skolan och så drog vi mot Umeå.

Då jag överskridit min budget med cirka 3000% förra helgen så hade jag typ inga pengar på mig. När jag börjar närma mig Vännäs inser jag att jag inte har tankat bilen. Heja Emily!
Huckrar mig fram sista biten till macken i Vännäsby och tankar upp mina sista slantar.

Kör till Umeå och känner bara att jag vill komma fram. Jag hade såklart inte ätit lunch, och jag var hungrig, trött och hade huvudvärk. Precis när jag ska lämna Nikki hos sin pappa ringer det.
- Hej, det är från Statoil i Vännäsby,  du har din plånbok här.
Jamen självklart! Gaaah! 

Så det var bara att köra tillbaka. Typ tre mil. I rusningstrafik. Och jag som är en aggressiv trafikant och allt. Körde typ 160km/h hela vägen och tänkte att med mitt flyt så skulle jag säkert bli stoppad av polisen för fortkörning, utan körkort och allt.

Efter många om och men så tog jag mig iallafall till stan, hann in på Tegs Hästsport där jag hämtade ut ett schabrak till Emma och sen åkte jag och hämtade upp brorsan.
Nu har jag fått äta och dricka kaffe, så nu är jag på banan igen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0