Då och nu

December 2013:

Juni 2015:

Sakta men säkert börjar Crespo se bättre ut i kroppen. Det har varit svårt att få upp honom i vikt, speciellt eftersom han är lite kräsen med maten. Oftast har han praktiskt taget fri tillgång till hö, men jag upplever att han ibland inte har tid att äta. 
Han är självutnämnd ordningsvakt i hagen, och om tillexempel en fågel flyger förbi, eller om några löv prasslar, så håller han tappert uppsikt över "faran" så de andra hästarna kan äta i lugn och ro.

Jag är också lite rädd för att trycka i hästarna för mycket kraftfoder, speciellt alla "mirakelfoder" som ska bygga muskler hit och dit.
Jag strävar hellre efter att min häst ska vara lugn och trygg så han kan äta i lugn och ro, och musklerna ska han bygga utav träning.

Just nu känns det som att det går framåt med hagvistelsen. Det är ljust, alla hästar är ute länge på kvällarna, och bredvid sig i hagen har han sin lilla flock bestående av Lilleman och Åsnan. Numera kan han stå ute i hagen och mumsa hö fram till 19-20 tiden. Så skönt!
Min lilla cirkushäst! ❤

Kommentarer
Postat av: Sofia

det har verkligen blivit skillnad :)

2015-06-18 @ 06:04:25
URL: http://Hastochhem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0