Rodeokungen

Idag satt jag löst i sadeln vid ett par tillfällen vill jag lova.
Jag kände direkt när jag skrittade fram att Crespo var jättepigg. Öronen spikrakt framåt och inte direkt fullt fokus på mig.
När vi började trava så var han ändå snäll, men han låg på något oerhört och jag försökte verkligen att driva fram honom så han skulle bära sig själv och inte hänga i mig.
Tog en liten skrittpaus, och när vi sen skulle börja trava igen så var han verkligen på hugget. Han studsade, drog upp huvudet och ruskade på det, likt en busig ponny.
 
Jag tänkte att han skulle få galoppera på lite istället, då han oftast är mer ridbar i galoppen, men hej vilken åktur jag fick. Direkt jag gav galoppskänkel så pep han och så kastade han sig åt sidan och bockade.
Jag fick lov att gräla lite på honom och när vi sedan försökte igen så gick det lite (med betoning på lite) lugnare till.
Han hade verkligen en räv bakom örat idag, och även om jag inte vill åka av så får jag ändå medge att det är roligt att han känns så glad.
 
Imorgon kommer Equiterapeuten Anna tillbaka och det ska bli spännande att se vad hon har att säga. Jag skulle tippa på att bogarna kommer att få sig en omgång igen, då jag känner att han fortfarande är lite spänd. Ska bli spännande också att höra vad hon säger om muskeln på baken som jag masserat så innerligt. (Crespo hade en liten muskelskada där efter att ha gjort illa sig på något underligt sätt)
 
Nu ska jag städa färdigt så jag får slänga mig i duschen någon gång. Jag har utsläppet imorgon och klockan tio har vi föreläsning med Anna innan hon ska sätta igång och behandla hästar. Eftersom jag är så nyfiken av mig och älskar att se duktiga människor arbeta med hästar så lär jag ju bli där hela dagen. Crespo har sista behandlingstiden, klockan 20.30.
 
 

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Alltså WOOW vilken perfekt Linda!! Jämn och allt jag lyckas aldrig Linda mina hästar så bra haha ;)

Svar: Tack! Tycker ofta att jag lindar ganska fult, men övning ger färdighet 👍
Emily

2015-01-17 @ 08:50:01
URL: http://Vanessaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0