Superhästen

Precis som jag hade bestämt, så fick jag och Crespo ett kanonpass imorse.
Vi gjorde egentligen inget speciellt, bara ett lätt joggpass där jag kollade av reaktionerna framåt/tillbaka. 
Crespo var mycket rundare i formen och han kändes mycket bättre till vänster idag.
Då han gärna vill smyga baken till vänster, speciellt i övergångar, så tänker jag lite svag vänsteröppna och får då in framdelen på bakdelens spår.

Tycker också att galoppen var mycket bättre idag. Han gick inte isär i fattningarna, och när jag gasade till lite extra på långsidorna så svarade han direkt. Han kändes glad och positiv, och bjöd även på ett litet glädjeskutt på en långsida där han då improviserade och bytte galopp. Men jag kunde utan problem byta tillbaka lugnt och fint. 

Som sagt. Ett kanonpass där vi hittade en mycket bättre kontakt och form än vad den här bilden sedan i fredags visar.


Kommentarer
Postat av: Marlene

Exakt så får jag göra med Mirco också😉(fast i höger varv)super bra att jobba hästen så då får man ett ärligt stöd i handen sen får man rida i övergångarna😉 så lätt att åka med bara och ingen skänkel 🐴👍

2015-02-04 @ 18:24:59
Postat av: Maja

Fina!

2015-02-04 @ 19:50:08
URL: http://majawallstrom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0