Jogg

Imorse joggade jag Crespo i ridhuset.
Han kändes bra, och jag tror att tempot jag satte upp i galoppen på långsidorna skulle godkännas av självaste Ida. Jag fick honom nämligen att ta i såpass att det tårades i ögonen på mig, haha!
 
Efter att ha värmt upp i alla gångarter och checkat av att han var framme, så jobbade vi lite trav. Kollade på lite skolor läng långsidan som de ligger i MSVC och sen gjorde vi lite skänkelvikningar över diagonalen innan jag avslutade med stora runda volter och stora serpentinbågar under lättridning.
Crespo kändes hyfsat bra även om bjudningen blir lite av och på i travarbetet. Jag antar att det är styrkan som fortfarande saknas, och det gäller för mig att förbereda honom noga på allt vi ska göra för att han inte ska falla isär eller bli stark.
Har också börjat variera nedsittning med lite "högre" form med att rida lätt och länga ut formen. Crespo blir lätt lite spänd när vi jobbar i traven, så därför försöker jag lägga in lite "lättare" arbete mellan varven så han kan slappna av och inse att det inte ska hända så mycket mer än så.
 
Nu säger Robert att han också tänker slå sig in i hästeliten, haha,  så kvällen har förutom att vi var alldeles för sent i stallet, spenderats framför blocket och hästnet.
Ringde på en häst, och eventuellt åker vi och kollar på den i helgen. Fortsättning följer...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0