Härlig fredag

Imorse när jag kom till stallet möttes jag av Robert som var i full gång sedan tidigt. Han har byggt ett par skaklor till Lilleman.

Snygga va? Ser ju fabriksgjort ut!

Jag mockade till Crespo och sen bjöds det på semmeltårta i personalrummet.

Sen var det dags för Crespo att jogga lite. Kände redan när jag skrittade fram att han var stel och det är inte konstigt med tanke på att han vilade igår och sen har det varit snöstorm ute, vilket gör att han står och spänner sig.
Till råga på allt var han pigg och ofokuserad. Svårigheten när Crespo är spänd är att jag då vill rida i en låg och rund form för att få honom avspänd  men då är det lätt att han lägger sig på handen istället och springer på bogarna. Svår balansgång.
Dock kändes det som att jag kom tillrätta med problemet rätt snabbt och jag kunde avsluta meden bra känsla.


Lilleman fick inviga de nya skaklorna i skogen idag. Vi fäste en timmerstock bak i dem och så drog vi en runda runt skrittstigen. Han var pigg och framåt men lyssnade jättebra och skötte sig galant. Vilka fina killar vi har!


Kommentarer
Postat av: Carolina Lidström

Sv: Ja! Fast "Rutan" är fortfarande vår Akilleshäl och det moment som både jag och Imra måste få bättre bli på. Men de andra momenten känns gaaanska bra i all fall! :)

Kul att Robert fixar skaklor till Lilleman! Ser fram emot att åka med i en vagn en vacker dag! :)

2015-03-02 @ 07:41:38
URL: http://carpia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0