Idaträning

Idag var det alltså dags för Idaträning på hemmaplan. Alltid lika roligt.
Fastän jag inte ridit ordentligt på hela veckan, och veckan innan mest bestod av en massa strul, så tyckte Ida att han var bra på plats redan från början, och bättre i formen. Äntligen har jag lärt mig att ha kortare tyglar och inte låta yttersidan glida iväg och bli jättelång. Heja mig!
 
Vi jobbade lite med byten, och till vänster är de helt okej, förutom att jag måste få honom rakare efteråt, men det kommer väl med mer rutin. Jag är ju som sagt inte så hemma på de här mer "avancerade" grejerna ännu. Till höger är det svårare då Crespo gärna viker sig i sidan och lägger sig mot min högerskänkel. Då blir han efter hjälpen, eller så sparkar han bakut. Ni ser själva i film nummer två.
Jag blir gärna lite passiv också, och framåtlutad när jag koncentrerar mig för mycket, och det gör ju inte saken bättre. Men i slutet så fick jag igenom honom bättre i högersidan och då gjorde vi faktiskt ett fint byte även till höger. Givetvis kom det ju inte med på filmen, som vanligt! (Ni tror väl snart att jag ljuger, men det slår aldrig fel att de bästa bitarna aldrig kommer med på film)
 
Tyckte jag hade en bra känsla hela passet igenom. Såklart finns det så mycket som ska bli bättre, men Rom byggdes ju inte på en dag. Det kommer.
Det viktigaste för mig idag var att jag och Crespo var överrens och att jag fick tillbaka mitt självförtroende. Förra veckan hade jag lite av en kris där jag grät och tyckte att jag var sämst i världen på att rida och att jag borde sälja min häst för det var synd om honom som hade en så otroligt värdelös ryttare.
Idag kändes det dock som att jag inte är alltför kass, även om jag är lite långsam i reaktionerna ibland. Haha, ibland får Ida verkligen ryta till för att det ska hända något. Jag liksom sitter där i min egen lilla värld rätt så ofta.
 
I traven jobbade vi med skolorna, och jag håller på att ha klurat ut dethär med slutorna snart tror jag. Ibland soänner Crespo till lite och då släpper han inte riktigt ner mig i sadeln och jag börjar studsa, men i överlag kändes travarbetet riktigt bra.
Ja, döm själva, här kommer lite filmer.
 
 
 
Ser att filmerna hamnade lite i oordning, men jag orkar inte fixa det. Har en sjuk dotter som ligger och rosslar i sängen, och alarmet är ställt på kl 6 då jag ska jobba imorgon. Glamorösa livet.

Kommentarer
Postat av: Emma

Han ser jättefin ut, vad duktiga ni är! 😄👍

2014-10-04 @ 11:06:43
URL: http://emmanalle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0