Sommarbete eller inte?

Jag har verkligen hittat en bra lösning när det gäller "sommarbetet".
Jag är inget fan av det här med att släppa ut hästarna dygnet runt när man ändå tänker rida och träna. Säger inte att det är något fel med det, men det fungerar inte för mig.
 
Nu står Crespo i Söråsele och rutinerna fungerar som resten av året. Detvillsäga att han äter kraftfoder och hö morgon och kväll, får stå inne i boxen över natten där han kan ligga ner och vila och vara lugn och jag rider och tränar som vanligt. Skillnaden är att han nu om dagarna går i en stor gräshage och betar.
Jag kan inte tänka mig ett bättre upplägg.
Jag är nämligen alldeles för orolig av mig och skulle inte kunna sova om natten om jag visste att Crespo gick ute när det regnar, åskar eller är mycket mygg och annan ohyra i farten.
Dessutom kan jag med gott samvete träna ordentligt om dagarna när jag vet att han har legat ner på en mjuk spånbädd om natten istället för att vandra runt med svansen piskande mot all brännmygg som har en tendens att komma fram under småtimmarna.
 
Crespo älskar att bo i Söråsele.
 
Idag tränade vi för Ida igen och jag kan knappt tro att det är sant, men idag var han ännu bättre än igår. Ida var riktigt nöjd med oss. Vi jobbade mycket galopp idag med och arbetade med att minska volten och "sätta" honom lite innan övergången till skritt. Idag fick vi till det riktigt bra ett par gånger. Det gäller bara att jag orkar sitta emot och inte lättar ur sadeln när Crespo vill dyka in i övergången.
 
Sen får jag rätta mig igen när det gäller gårdagens inlägg. Jag skrev att vi inte kunde rida slutor. Men nu kan vi det. Kanske vi inte skulle få några 9:or i betyg direkt, men vi förstår principen iallafall och jag fick in känslan för hur jag skulle göra. När jag säger "vi" menar jag oftast mig. Crespo kan ju allting, det är bara jag som ska hänga med också.
 
Imorgon blir det en vilodag för herrn eftersom jag, Robert och Nikki ska iväg på ett hemligt uppdrag. Spännande ska det bli.
Och på lördag lutar det åt att Ida ska upp i sadeln då jag och Robert ska iväg på bröllop.
Ska bli riktigt roligt att höra vad Ida tycker om min stjärna. Fast jag vet vad hon kommer säga: Att han måste vara mer framme för skänkeln och kvickare för hjälperna. :-)
Jaja, det blir spännande som sagt.
 
Nu ska jag stänga ner datorskrället och välkomna min älskade som varit borta hela veckan och som nu är på väg hem.
Godnatt alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0