Stalldag

Lämnade Nikki på dagis kl 9 imorse och sedan dess har jag praktiskt taget bott i stallet.
Åkte ner och mockade, fixade med hö och red. Crespo skötte sig riktigt snyggt och jag hade en bra känsla idag.
Sen putsade jag grejerna som vanligt och pysslade på lite innan jag tog en dusch (har ju fortfarande ingen dusch hemma) och åkte och hämtade Nikki.
 
Crespo mannekängar i sitt nya regntäcke. (Som jag köpte för typ 50:- på Granngården. Rätt bra pris för ett sprillans nytt Amigo tycker jag)
 
 
Jag hade knappt hunnit in i bilen igen förrän hovslagaren smsade att han var på väg. Tillbaka till stallet igen för att se på när Crespo skoddes, samt assistera vid Martells skoning då hans matte var på jobbet.
 
Göran in action. Känns så skönt att vara kvitt broddarna. Nu kan jag andas ut.
 
 
Nu har vi landat hemma och ätit middag, men det blir en kort paus för nu ska Nikki till sin morfar och jag ska tillbaka till stallet för att hålla ridlektion, ta in Crespo och några av ridklubbens hästar.
Beräknar väl att denhär stalldagen slutar vid 21-tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0