Dagens Epa

Oj, hade tänkt uppdatera om hoppkursen som var förra lördagen, nu tror väl alla att jag ramlade av och bröt nacken.
Men så är icket fallet. Det gick faktiskt riktigt bra även om Eponia fortfarande var superbrunstig och kanske inte på sitt allra bästa humör. Men så länge tränaren tycker att det är en fin häst och att det är klåparen på ryggen som står för missarna så är jag nöjd.
Ja, faktiskt. Det är faktiskt mycket roligare att höra att man har en fin häst med kapacitet, och att man måste slipa på sin egen ridning för att få det att funka. Det är ju liksom inga problem. Man får träna mer, anstränga sig hårdare och helt enkelt skärpa till sig. Tänk så hemskt om man hade fått höra att man red jättebra men att hästen bara var skräp.
På tisdag är det dags igen, och jag hoppas Jannike tycker att vi har lyckats med vår hemläxa.

Idag stod det tömkörning på schemat. Äntligen, äntligen, äntligen har paddocken tinat fram. Ridhusunderlaget är fan det värsta man kan tänka sig, så jag har verkligen längtat efter att få komma ut i paddocken!









First thing to do imorgon: Göra nya hål på tömkörningsgjorden, eller fixa fetare häst. Grejerna gled fram lite oroväckande mycket när Epan taggade igång för att det kom in en liten turboshettis i paddocken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0