Tillökning i familjen.

I söndags åkte vi till Umeå och hämtade hem familjens senaste tillskott; Eponia.

Hon är ett 8-årigt halvblodssto som vi fått låna tillsvidare.
Hon verkar trivas bra i sitt nya hem och varje morgon strax efter klockan 5 åker jag ner och tar en morgonpromenad med henne.
Delvis för att hagarna är sjukt leriga och det gör att hon mest står stilla om dagarna, och sen tycker jag det är mysig bonding mellan henne och mig och vi lär känna varandra.

Vi har ju också hunnit med lite ridning och det är pinsamt att erkänna att när jag sitter där uppe på 176 centimeters höjd så känner jag mig så odrägligt nöjd och jag vill aldrig kliva ner. Det är en sjukt fin häst och jag hoppas verkligen att vi kommer att få roligt tillsammans.

Någon gång då min hjärna inte är urkopplad ska jag uppdatera lite bättre, kanske tillochmed lyckas ladda upp en film. Men nu måste jag sova. Imorgonbitti väntar stallet igen, dock inte förrän kl 7. Sovmorgon!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad härligt med ett hästigt inlägg från dig! Det har jag saknat.

2011-10-09 @ 09:27:26
Postat av: emily

SV: Ja det är lite kul faktiskt! Ni får ringa VW och tjata på dem att ni också vill ha ett :-)

2011-10-14 @ 09:12:41
URL: http://livetmedella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0