Rivstart

Seriöst, jag har haft så mycket att göra att jag inte ens orkat tänka på att blogga.
Jag har typ spenderat all min vakna tid i stallet och när jag kommit hem på kvällarna har jag rasat i säng.

Jag och Crespo har verkligen rivstartat det nya året för att nå våra mål. På elva dagar har vi hunnit med tre dressyrträningar för Ida.
Förra året minns jag att vi jobbade med förvänd galopp och skänkelvikningar i trav.
Nu jobbar vi med byten, skolor och att samla galoppen och förbereda för piruetter.
Vi har tillochmed provat att trampa lite. Såklart inte med någon tanke på att vi ska börja piaffera, men för att Crespo ska få kvicka till sig lite och få ihop sin stora kropp.

Förutom att Crespo såklart ökat sin kondition och styrka så tycker jag att han ändrat sin inställning så mycket. Han är inte längre en quitter som lägger av så fort det blir det minsta jobbigt, utan han kämpar mer och det känns också som att han tycker det är rätt kul att göra rätt.
Åh vad jag älskar min häst! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0