Vilodag

Idag har hästarna vilat.
Jag jobbade nämligen på hotellet inatt och när klockan var kring 5 åkte jag och Emma därifrån. 
 Vi åkte ner till stallet och la oss i soffan uppe i cafeterian för att sova en stund. Två timmar senare mockade vi stallet med dämpad entusiasm. Usch så trött jag var.
Jag hade som tur var lagt upp planeringen så att vila stod på schemat för hästarna,  så jag behövde inte ha dåligt samvete för dem. 
 
Crespo bjöd på ett riktigt bra pass igår, så jag är extra peppad på att komma upp i sadeln igen imorgon.
 
Veckan för hästarna ser ut såhär:
Tisdag: Crespo jogg, Zenit longering. Lilleman och Robert ska ploga.
Onsdag: Crespo och Zenit dressyr. Lilleman ridas.
Torsdag: Crespo skritt ute, Zenit dressyr; Lilleman  vila. 
Fredag: Crespo dressyr, Zenit uteritt, Lilleman ridas.
Lördag : Crespo och Zenit dressyr.  Robert kör Lilleman. 
Söndag: Crespo skritt ute. Zenit vila. Robert kör Lilleman. 
 
Imorgon börjar jag jobba igen. På torsdag ska jag till Lycksele och så ska jag hämta hem Nikki från Umeå.  Robert åker bort och jobbar ett par dagar så jag blir själv med hästarna.  Det blir en intensiv men rolig vecka.
 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej! Är du fortfarande nöjd med Lippo Azzarion? Hur stor tum valde du? Funderar på vad jag borde ha.. Ligger mellan 16,5-17". Är dessa stor eller normal i storlek?

Tacksam för svar till min blogg eller mail! :-) MVH Josefine

2016-12-27 @ 19:46:24
URL: http://minfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0