Hästeftermiddag

Den här dagen har varit så bra!
Jag fick massor gjort på jobbet, jag kände mig pigg och glad och på eftermiddagen var det dags för träning!

Crespo var så fin idag! Jag kan inte riktigt förklara men han var med mig på ett helt annat sätt än tidigare. Visst, ibland fick jag påminna honom att ta med bakbenen i galoppen. Och ja, två gånger studsade han iväg med mig så Ida fick skrika "Sitt kvar! " Men även i de situationerna så kändes han påverkbar. 

Vi red mycket galopp idag med. Diagonalslutor, förvänd galopp och massor av enkla byten. Avslutade med travskolor och två ökningar och då hade jag en helt underbar känsla. Crespo bar sig själv och jag kunde sitta och åka med!

Tyvärr kom vi inte med på bild eller film idag med. Ska skärpa mig på den punkten. Lovar!

Kvällen ägnades åt en föreläsning med en agronom från St:Hippolyt och det var både intressant och informativt. Mycket visste jag redan, men det skadar aldrig att fräscha upp kunskaperna!

Vissa dagar älskar jag mitt liv!


Kommentarer
Postat av: Tuva Björnwall

Kul att det gick så bra!

2015-10-13 @ 15:58:02
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0