På vift

Har inte orkat uppdatera så mycket då dagarna varit fullspäckade.
I tisdags var jag och Emma, även kallade Morgan och Ola-Conny till Strömsund för att provrida en häst. Det var en väldigt konstig resa, som vanligt. Vet inte hur det gick till, men rätt som det var så satt vi på varsin kallblodstravare, ute i skogen, utan att vi ens visste hur vi hamnat där.
Jag (Ola-Conny): Ahh, det här är livet!
Emma (Morgan): Jag är rädd. Och blöt om fötterna!

Hursomhelst så kom vi hem med en liten häst efter många om och men.

Idag har vi varit på kliniken i Umeå med ridskoleponnyn Pokemon, numera kallad Ninjakicken. Vi fick beröm för att hon var så fin för sin ålder och sina många år på ridskolan, men jag tror dock inte hennes karatekunskaper gick hem lika mycket.

Sen lyckades jag som vanligt handla alldeles för mycket. På Pegasus hästshop blev det ett märkeslöst svettäcke till Lilleman och ett 200-grams Horseware utetäcke till Crespo.
Sen på Hööks köpte jag en ridhjälm till Nikki som hon ska få i födelsedagspresent, smörjmedel till mina Ariat-skor, One Step-smörja, ännu ett svettäcke till Lilleman och så lite putssvampar och annat krimskrams.
Och jag som har köpstopp!

Efter 50 mil i bil och 13 timmar på vift kraschade jag in på lite tårta hos kusin Natali innan det var dags att åka ner till stallet igen och natta. Tackochlov hade stallpersonalen och Robert fixat allt till Crespo så jag behövde bara linda.
Imorgonbitti är det jobb i stallet, motion av Crespo och Zafir och vaccination av Lilleman på schemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0