Schemalagd

Idag gäller det att allting flyter på som jag har tänkt, annars kommer det bli besvärligt.
 
Klockan nio ska Nikki lämnas på förskolan. Jag ska åka ner till stallet direkt och fixa allt iordning till Crespo. Mocka, spåna, bära vatten till hagen, rulla lindor och väga hö.
Klockan tio kommer Linda och plockar upp mig och så ska vi hämta hennes häst som står ca två mil härifrån. Han ska från och med nu stå uppstallad på ridklubben.
Jag hoppas att lastningen ska gå smidigt för jag hade hoppats att få ta Crespo på en promenad ute innan klockan ett, för då måste jag hämta Nikki.
 
Sen har jag lite tid att komma ikapp, men middagen måste vara bortgjord tid då Nikki börjar sin ridlektion klockan fem.
Klockan sex ska vi öppna cafeterian i stallet då det är vår tur att ansvara för den ikväll.
Många tider att passa, men det borde gå bra för ett kontrollfreak som jag.
 
 

Kommentarer
Postat av: L a m i a s . s e

Sv: Hahaha det låter exakt som min!! Vad är det för fel på våra stora men snälla hästbarn? Mumin har exakt samma problem med andra hästar, min mamma tyckte så synd om honom som gick själv i hagen för något år sen så hon släppte ihop honom med dom andra då jag var bortrest. Kom hem och han hade ett ben som var typ 4ggr så stort som det skulle. Han hade bara sprungit fram o typ "HÄJJJ KOMPISAR LÅT OSS ALLA VARA VÄNLIGA" och dom ba "Eh nej". Tyvärr förstår han inte hintar förrän det smäller, suck.

2015-01-13 @ 21:44:18
URL: http://lamias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0