Uteritt

Idag skrittade jag ut med Crespo tillsammans med Emma och Åsnan. Jag har bara skrittat ut Crespo för hand under vintern, då skoterförarna häromkring inte vet vad en förbudsskylt innebär, och inte heller fattar att de där röda kryssen betyder skoterled och att det är på den man ska köra. Crespo är jätterädd för skotrar och jag har därför känt mig säkrare på marken än i sadeln.

Men idag satt jag upp iallafall. Dels för att det verkade rätt lugnt på skoterfronten då de flesta nog åkt till fjälls, och dels för att min tå gjorde så sjukt ont att jag inte pallade att gå på den.

Vi skrittade bara, och Crespo skötte sig utmärkt. Det kom faktiskt en skoter, men förarna höll jämn och låg hastighet, så ingen av hästarna reagerade.

Solen sken, och det var riktigt härligt. Imorgon och på lördag blir det ridning i ridhuset, och på söndag ska Crespo vila då vi åker till stugan på lördag och kommer hem på måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0