Upploppet

Ja nu lider denna skitvecka äntligen mot sitt slut, och jag måste medge att jag spenderar kvällen på ett mycket angenämt sätt. Nämligen i soffan framför världscupfinalen i hoppning. 

Dagens dressyrträning blev inställd (såklart, det är ju som sagt århundradets skitvecka) så istället fick Crespo ett skrittpass. Vet inte om jag hade kunnat åstadkomma något annat heller, då blåsten påverkat honom väldigt negativt idag. Han var jättespänd redan när jag gjorde iordning honom, och inne i ridhuset kändes han som en tickande bomb. De andra hästarna där inne drog iväg med sina ryttare flera gånger, och ventilationstrummorna i taket slog och slamrade så det lät som att de skulle ramla ner. Där och då beslutade jag mig för ett skrittpass för att få Crespo att koppla av och bli avslappnad. Red en massa öppnor och varierade formen. Ställde igenom ordentligt och fick honom rund för innerskänkeln.

Imorgon ska han trava cavaletti på lina, tisdag ska vi rida och på onsdag blir det träning. Laddar inför att veckan som kommer, ska bli bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0