Åter från de döda

Efter att jag och Nikki varit ner till stallet och mockat så kändes det ungefär som om jag blivit överkörd av en lastbil. Jag var helt slut i kroppen och jag hade ont överallt, till och med bakom ögonen.
Som tur är så har jag en otroligt duktig dotter.
Jag däckade på soffan och låg och feberfrossade fram till 17.30.
Nikki var snäll och la sina pärlplattor, kollade film, lekte med Pixi och roade sig själv medan jag låg under värmefilten och yrade.
Någon gång då och då klev jag upp för att hjälpa henne att värma en färdig pärlplatta, eller ta fram mellis. Sen låg jag där på soffan, mer död än levande.
 
På något mirakulöst sätt tog jag mig iallafall upp just före klockan 18, tillagade lite middag åt oss, och sedan åkte vi iväg och kollade på fyrverkerier, och sedan vidare till stallet.
På grund av min brist på ork, och fortsatt höga feber, så blev det en vilodag för Crespo. Kändes som att det inte gjorde så mycket eftersom han kunnat vara ute i hagen hela dagen idag.
Istället ryktade jag honom och masserade medan Nikki lekte med kompisar.
 
Även fast jag kände mig som en urvriden trasa när vi kom hem igen så var jag ändå fylld av en ny energi. Energin som man bara kan få i stallet.
 
Nu har vi duschat, kvällsfikat, kollat lite på tv och Nikki har precis gått och lagt sig. Lite väl sent för mitt tycke, men det är ju ändå jullov och vi har så mysigt tillsammans på kvällarna, så låt gå för den här gången.
Själv ska jag dricka lite mer av den där totalvidriga pulverdrycken och sedan bara ligga på soffan och försöka vila. Jag vet att det enda som hjälper är att vila, vila, äta och vila, men jag brukar ha så svårt för att göra det. Men nu ska jag verkligen försöka!
 
BUUUU!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ursh då! Har du blivit så dålig?!? Hojta till om jag ska hjälpa dig med hästen.
Krya på dig.

Svar: Tack, men nu känner jag mig lite bättre så imorgon borde jag vara fit for fight igen! 💪👊
Emily

2014-12-29 @ 22:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0