Nationaldagen - Emilystyle

I går när vi skulle lägga oss varnade jag R.
"Imorgon när jag vaknar kommer jag vara på ett satans humör, och städa som en rabiessmittad hackspett!"
Kanske var det därför han lämnade lägenheten redan 04.55 imorse, fastän han var ledig?
 
Jag och Nikki tog itu med städningen själva, med assistans av Pixikatten. Efteråt var det två utslagna hjältar.
 
R ringde och sa att han hade så fruktansvärt ont i vänsterarmen, så efter många timmar av övertalning och hot fick jag äntligen iväg honom till sjukan. Det visade sig att han hade en överansträngning i en sena, så nu sitter han som ett annat handikapp och svär med en lindad arm.
Jag tänkte uppmuntra honom lite med att skicka några bilder på mig själv, i sann fjortisanda...
 
 
 
 
Det var dock mycket lättare på den tiden man verkligen var en fjortis, därför att:
1. Man var mycket snyggare.
2. Man hade inte en massa barn och katter som ville vara med på bilderna.
 
Sen insåg jag dessutom att jag nuförtiden har en så gammal pojkvän att det inte ens är lönt att skicka MMS till honom därför att:
1. Han kan inte ta emot såna nymodigheter på sin mobil.
2. Han vet inte ens vad det är, och skulle mot all förmodan inte ens fatta vad det var på bilden om han kunde ta emot den.
 
Sen drog vi iväg till Storholmen för grillning med den bittre fadern, och nu är jag barnvakt över helgen till min lilla systerdotter Wilda.
 
Tre nöjda musketörer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0