Mörkerdagen.

Idag är det den mörkaste dagen.
På så många sätt.
Tänker på ML som skulle ha fyllt år idag.
På förra året och det som hände då.
På så mycket annat som varit mörkt.
 
Men det hjälper ju inte, så det är bara att bita ihop och köra på.
 
Vi var i stallet strax efter 8.30 imorse. Hjälpte kusin Natali att mocka till ridskolehästarna, och så skötte vi även "mina" två. Martells matte åker bort i en vecka, så nu är han helt i mitt våld.
Eller, det verkar som att Robert försöker ta över lite när det kommer till det här med hästskötseln. Han mockar, och bär vatten och leder hästar i ett rasande tempo. Keeper!
Hursomhelst.
När alla boxar var mockade, alla hösäckar fyllda och C och M blivit vattnade ute i hagen så åkte vi hem och jag totalt föll ihop i soffan och somnade. Har blivit jätteförkyld och fått feber. Huvudet dunkar och jag känner mig allmänt som en degklump. Dålig tajming som alltid.
 
Efter min lilla powernap så åkte vi ut för att handla lite. Mardröm. Hata folk. Skyndade mig hem igen.
 
Nu ska jag steka pannkakor och utfodra den bittre fadern som är gräsänkling i helgen och därför i behov av lite extra omsorg. Det egna livet med maten verkar inte gå som smort om man säger så. (Internt skämt)
Efter middagen åker jag ner för att rida. Förhoppningsvis blir det ljuspunkten på den här dagen.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Tycker du har varit sjuk hela hösten :/
Hoppas det går över fort så du är pigg och kry på Julafton! :)

Svar: Jag vet. Sämst. Fick sjukanmäla mig från jobbet idag + att min häst fick vila. DÅ ÄR JAG SJUK!
Emily

2013-12-22 @ 14:56:30
URL: http://nusseliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0