Mano

Idag har varit en såndär typisk första ledigdag då jag varit helt hyper.
Började dagen med att stressa in i duschen, klä på Nikki och dra iväg till morsans jobb för att ta sockerprov, blodtryck osv. Folk i min omgivning har fått för sig att jag inte är riktigt hälsosam. Undrar varför...
Sen raskt iväg till Bergbacka där familjen Micke bjöd på smörgåstårta och tjocka katter. Nikkis kompis Nathalie ville att Nikki skulle komma och leka, så när sista kaffeskvätten var svald ilade jag hem för att byta kläder på Nikki och så dumpade jag henne helt enkelt hos familjen Lena och drog själv iväg på baconrunda.
 
Hästtandläkaren var i farten så efter promenaden ilade jag ner till stallet för att se Sara Ellevik in action. Valldes tänder var förvånadsvärt fina trots att det var lång tid sedan han kollades. Det var kul. Något som var ännu mer kul var att se Madde med kulan försöka vara smidig och trixa sig runt för att kunna kolla i munnen. Haha!
 
Jag började få lite dåligt samvete för att ha prackat på Lena ännu ett barn, så jag åkte för att hämta Nikki och avlasta den stackars tvåbarnsmamman men blev istället bjuden på middag, och tur var ju det, för vips var klockan närmare 18 och stallet med ridlektion för kusin Natali väntade.
På med ridbrallorna och iväg igen.
 
Nu är vi dock hemma igen. Nikki har fikat kvällsfika och jag har lagt dagisschema på internet. (Stor applåd till teknikanalfabeten!)
Nu, marsch isäng och sen ringa till R som är på jobb långt bort i helsicke.
 

Kommentarer
Postat av: Madelene

Hahaaaa ;D
Jaa, det var lite komsikt faktiskt!

Tänkte ju bah schwinga mig under och iväg...tänkte jag.
Men he är ingen enkel sak med fetmagen!

2013-04-22 @ 20:03:38
URL: http://nusseliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0