Farmen

Förra veckan åkte jag och Nikki upp till Nästansjö för att umgås med kära mor och co.
Jag och morsan började då med det, först till synes omöjliga uppdraget, att trä en vävstol.
 
 
Lite pillrigt, men vi lyckades rätt bra. Det var dock mycket kvar, men där fick experthjälp i form av superwoman, Britta, kallas in.
 
Morsan har också världens häftigaste manick; en äppelskalare! Man sätter fast äpplet, vevar, och då både skala och skivas äpplet, samt att det kärnas ur. Hur cool?
Vill ha en egen.
 
(Och det Nikki har på näsan är såklart en såndär klisterlapp som sitter på äpplena. Klassisk äppelskalaroutfit)
 
 
Nu ska jag passa på att ägna lite tid åt bloggen då jag är ensam hemma och lider av någon slags insomnia. Vaknade kl 14.30 idag och kunde absolut inte somna om fastän jag jobbat natt och kommit i säng sent i morse. R är på middag med sitt arbetslag så jag och Pixi fördriver tiden med att äta choklad innan jag ska iväg till ännu ett nattpass.
 
Lilla myset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0