Lappmarksryttarna, dag 2

Min bästa hästskötare Lovisa hade anlänt under lördagskvällen så hon gjorde mig och Crespo sällskap på morgonens jogg.

Klockan var strax efter 6 och solen värmde redan, underbart!


Klockan 11.22 hade vi starttid och jag hade gett mig fasen på att höja procenten idag. Dagen innan hade vi fått sexor på alla fyra koeffecienter, alltså skänkelvikningarna och förvända galoppen. Jag hade bestämt mig att de skulle höjas till idag, så på framridningen satte jag lite mer tryck i Crespo och inne på banan red jag moment för moment med en enda tanke: Ge inte bort en enda poäng!
Det lönade sig. Jag hade 7 och 7,5 på koffecienterna och slutresultatet blev 66,71%
Det räckte till seger!




Jag är så nöjd och glad för min fantastiska häst som skött sig exemplariskt hela helgen.
Nu ska vi jobba vidare och bli ännu bättre!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så duktig du och Crespo är 😀/Marlene

Svar: Tack! Jag hoppas ni kommer till oss den 2/7!
Emily

2016-05-25 @ 17:38:12
Postat av: Åse

Grattis, vad bra ni är!

2016-05-25 @ 20:56:46
URL: http://teamtoyra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0