Lyckad dag på hästfronten

Idag åkte jag och min partner in crime, Emma, på nytt provridningsäventyr. En D-ponny var det idag, och vi blev nöjda och slog till direkt. Riktigt roligt ska det bli, och jag hoppas hon ska trivas som ridskolehäst hos oss.

Medan Nikki hade teorilektion med sin ridgrupp passade jag på att rida Crespo. Jag blev nästan paff över hur otroligt fin han kändes redan från start. Allt var liksom på plats direkt. Han var pigg men inte spänd, framme men inte stark. Mjuk, rund och lätt kändes han.
Om det inte vore för att jag fått någon jäkla nackspärra, så hade jag nog ridit än, för han bjöd på en så otroligt fin känsla. Dock var jag illamående av smärtan efter en halvtimme, så det var bara att sitta av, slänga i sig lite piller och sedan skynda iväg på ett möte.

Min bästa, bästa häst! ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0