Vilken helg

Den här helgen har verkligen varit helt underbar. Så bra att jag inte haft en sekund över till att blogga.
 
I lördags startade vi i stallet klockan 7 med att släppa ut hästarna och mocka. Sen kom Emma ner och vi red Crespo och Åsnan i ridhuset. Crespo kändes riktigt bra, och som avslutning fick Nikki skritta av honom.
 
 
Sen drog Nikki iväg till sin bästa kompis Aurora och jag styrde kosan till Nästansjö för att spendera dagen i lugn och ro hos mamma där jag startade ett nytt pusselprojekt. Vi åt god middag och stannade till sent. Åkte ner för att ta in hästarna och kvälla i stallet. Nikki sov över hos Aurora så jag och Robert fick en lugn kväll på tu man hand.
 
På söndagsmorgonen blev det återigen utsläpp och mockning direkt på morgonen, dessutom en timme tidigare då klockan ställts fram en timme. Lilleman var lite brydd över att vi kom så tidigt, så han låg demonstrativt kvar i sin mysiga spånbädd och iddes inte kliva upp förrän det var dags att gå ut. Sjusovaren!
Då det rådde full snöstorm ute, tog jag tillfället i akt och la mig på soffan och sov ikapp ett par timmar. Sjukt härligt, och ovanligt.
 
Pigg och utvilad åkte jag sen ner till stallet och tog in hästarna och när Nikki kom tillbaka så kollade vi lite på träningarna innan det var dags för mig at göra iordning Crespo för vårt pass.
Mer om ridpasset i ett senare inlägg när jag fått över filmerna till datorn.
Sen kväll blev det, men nöjda och glada kom vi tillsist hem och packade iordning för en ny vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0