Rivstart

Så var vi tillbaka till vardagen igen. Klev upp klockan 6, och just innan 7 lämnade jag Nikki på fritids för att själv åka till stallet och jobba ett par timmar.
Vanligt stallgöra såsom att fodra, släppa ut, mocka, spåna, sopa, göra iordning hö och foder, kratta gången, tömma skittunnorna i stallet och ridhuset, städa vattenspiltan, rensa avloppet, sopa ute vid gödselstacken, fodra lunch... Ja, det ser nog rätt lika ut i alla ridskolestall.

Sen var det dags för grabbarna att få lite pedikyr.


Lilleman charmade hovslagaren, såklart!

Crespo longerades efter sin helgvila. I torsdags vilade han helt, i fredags och i lördags skrittades han för hand, och igår vilade han helt. Tycker att han förtjänade en liten vila efter de senaste veckornas jobb.


Sen mockade jag boxarna och Robert fixade höpåsarna.

Efter en snabbvisit hemma för lite tvätt och matlagning åkte jag och Nikki ner till stallet igen och ryktade båda hästarna. Lilleman fäller så otroligt mycket päls just nu! 
Crespo fick även lite massage på bakdelen som vanligt.

Nu ska jag slänga mig in i duschen och sen försöka strukturera upp den här veckan. I helgen känns det som att det är tusen saker som ska hinnas med och jag är lite lätt stressad redan.
Men det blir nog bra tillslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0