På tå

Imorse åkte vi till stallet och släppte ut hästarna kl 7. Det blåste och snöade och var ett riktigt ruskväder, så vissa av hästarna var lite mer på tå än vanligt. En häst blev rädd för ett grindhandtag som blåste ner, och hoppade till. Och fastän hästen hoppade bort från mig, så lyckades han ta avstamp på min tå.
Gör ju som vanligt jävligt ont när man får foten under en häst, men jag tänkte inte på det så mycket.
Förrän jag kom hem, och min genomblodiga socka hade torkat fast på foten.
Så fräscht!

Aja, sånt som händer när man sysslar med stora flyktdjur. Inte första gången, och förmodligen inte den sista heller är jag rädd.

På schemat idag stod löshoppning, och Crespo var taggad till tänderna. Han for runt som en galning och hoppade studs där det skulle vara ett galoppsprång emellan, och ett språng där det skulle vara två. Jag var helt paff. Nog för att han gillar att löshoppa, men han brukar ändå vara hyfsat sansad.
Hursomhelst så fixade han det bra tillsist och han var omåttligt nöjd med sig själv.

Nu ska jag ladda om för en ny vecka som kommer att vara fullspäckad. Umeåresa, styrelsemöte, lektioner, dressyrträning och såklart allt det vanliga.

Väl mött vecka 13!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0