Kommer att förvandlas till en häst!

Mina föräldrar sa ofta när jag var liten att jag skulle "förvandlas till en häst" eftersom det enda jag gjorde var att vara i stallet, och var jag inte i stallet så ritade jag hästar, pratade om hästar, lekte att jag var en häst eller läste om hästar.
Dock tror jag inte risken är så stor att jag kommer att förvandlas, då det här beteendet inte mattats av särskilt mycket under de senaste 22 åren. Dock har det väl förändrats en aning. Jag galopperar inte runt på gräsmattan och gnäggar, och MinHäst och Britta och Silver har bytts ut mot Ridsport och hästbloggar. Men annars är det ungefär likadant.

Ett exempel på hur nördiga jag och Emma är:
Jag: Vi hälsade på Anders och Stina och deras nyfödda.
Emma: Va!? Har de fått den sen vi var där i torsdags?
Jag: Nej, det är alltså en bäbis.
Emma: Jaha! Ett människobarn alltså?
Jag: Ja, inget föl.

När allt kommer omkring kanske jag håller på att förvandlas till en häst ändå. Jag har ju en jättestor näsa, och jag luktar häst ungefär 99% av min vakna tid.


Hästtokig since 1987.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Äter och bajsar som en? ;)

2015-03-09 @ 20:20:05
URL: http://nusseliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0