Klappat och klart

Gårdagen gick rätt smidigt ändå.
Ett par stödstrumpor och en Diklofenak fixade tån såpass att jag klarade dagen.
Red Crespo i ridhuset på förmiddagen och han kändes riktigt bra. Tycker att han svarade bättre för skänkeln och när jag lyckades synkronisera hjärna och hjälper hittade vi en riktigt bra känsla.

Följde min vän Maddes fina Vallde på den sista färden. Såklart är det aldrig, aldrig roligt. Samtidigt känns det lite fint att få vara med och se att de får ett fint avslut, utan stress och plågor.

Kvällen löste sig också fint då Robert hämtade Nikki så jag kunde fokusera på mina lektioner.

Imorse red jag Crespo igen. Skrittjobbade ganska länge innan jag gick vidare till trav och galopp. Fick fortsätta påminna honom om att inte lägga sig på högerskänkeln, och rätt snabbt tog han rättning och vi jobbade mycket förvänd galopp med ställning inåt.

Det snöar galet mycket ute, så just nu ligger jag med foten i högläge och ska strax fixa middag. Ikväll ska jag styra upp lite pizzabak och rykttävling för barnen i stallet.

Helgen innebär både utsläpp och kvällsfodring båda dagarna. Sen ska Crespo ridas och på söndag är det träning för Ida igen. Längtar!
Vad gör ni i helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0