Filmer från träningen

Här kommer några klipp från gårdagens träning.
Det handlade inte direkt om någon uppvisningsridning igår, utan rent gymnastikjobb. Som vanligt är det högersidan som är problemet för Crespo, likväl i ridningen som i det stora hela. Som jag berättat så har han ju haft problem med låsning i höger bog samt en muskelskada på bakdelen på höger sida. Det i kombination med att jag också är riktigt sned i min kropp (vilket syns tydligt på filmerna) och sitter väldigt mycket till vänster gör att Crespo gärna lägger sig på min högerskänkel och även hänger lite i högerhanden.
 
Ida gav mig dock väldigt bra tips och verktyg för att få bukt med detta och i slutet hade jag en riktigt fin känsla.
Jag tror jag måste boka en tid hos osteopaten så snart som möjligt, så att min snedhet inte ska förstöra ännu mer i ridningen. Crespo får ju väldigt lätt att lägga sig på min högerskänkel då jag gärna drar bak den och på så sätt släpper honom lång i högersidan.
 
Som vanligt klipper jag inte och klistrar filmerna för att visa de bra delarna, utan ni får den oklippta versionen med den bistra verkligheten. De gånger Crespo surar till lite är när jag lyckas komma åt honom på högersidan och han blev nog inte riktigt glad över att Ida gav mig tips för att få honom att jobba rätt, hehe.
Jag hoppas dock att jag i framtiden kan få visa upp en film där jag lärt mig att böja på armarna, räta upp handen och hålla skänklarna stilla. Ibland vill jag bara gråta när jag ser hur jag sitter!
 
 

Kommentarer
Postat av: JennyM

Duktiga! och du?! var inte för hård mot dig själv, finns nog ingen ryttare som inte har något dom behöver jobba med.. Sålänge man är medveten om det så har man kommit en bra bit påväg! :)

Sv: Kul, har du jobbat som hästskötare innan alltså? :)

2015-03-19 @ 23:46:34
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0