Dagens stallrapport

Jag släppte ut hästarna före sju även idag. Hem igen för frukost och sedan åkte jag och Nikki ner för att mocka och fixa allt innan Micke skulle komma med kameran.

Crespo hade nya blinglindor dagen till ära.


Crespo kändes riktigt fin idag även om han var lite seg i starten. Vi red lite skolor och enkla byten, som av någon anledning är lättare att få till utomhus. Jag brukar bara rida på halva banan, vilket innebär att en långsida blir utan staket. Perfekt för att checka av rakriktningen och få honom mellan hand och skänkel.

Efter ridningen fixade vi lite till i stallet och sen gjorde vi en massa ärenden (läs: åkte runt och fikade hos folk).

Senare på kvällen åkte vi ner för att ta in hästarna, och Lilleman fick besöka spa-avdelningen.


Lilleman är så klok. Som ni kan se på bilden så håller han alltid fullt fokus på Nikki när hon är i närheten. Alltid öronen vinklade år hennes håll. Alltså dessa hästar, jag älskar dem så mycket att jag aldrig kommer att kunna förklara det. De ger mig så oeehört mycket glädje och energi. Att jag dessutom kan dela denna livsstil med de två jag älskar mest gör det hela ännu bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0