Självskadebetéende

Idag är jag inte glad på Crespo. 
Jag promenerade honom ute idag och han var jättesnäll. Släppte sedan ut honom i hagen igen, och efter att han rullat sig och dansat runt lite så ställde han sig vid höet och mumsade i godan ro. Bra, tänkte jag. Blir han busig måste han nämligen gå in, för att inte riskera vrickningen igen.
 
Ungefär en timme senare ringer Emma och säger att Crespo varit tokig i hagen så hon hade tagit in honom och upptäckt ett sår på höger bak.
 
Åkte ner i ilfart och konstaterade ett cirka 10 cm långt rivmärkte från en brodd på framsidan bakbenet, precis ovanför hoven. "Rivmärket" fortsatte också hela vögen ned över hoven. Rackarns häst!
Som tur är fann jag ingen värme eller svullnad, utan tvättade såret med jodopax.
Senare ikväll åkte jag ner igen och det såg fortsatt bra ut, så jag hoppas det inte blir något mer av det.
 
Dumma häst, som borde vistas i madrasserad cell med mjuka tofflor på!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0