Sällskap i stallet

Idag fick jag och Nikki sällskap i stallet av min kusin Natali.
Medan jag mockade, gjorde Natali iordning Crespo för att sedan rida en lektion för mig. I skritt såklart.
Crespo jobbade fint och Natali fick träna vidare på samma saker som jag gjorde häromdagen; halter, skolor, varierad steglängd och form.
 
Sen tog Natali hand om Crespo och putsade utrustningen medan jag mockade Åsnans box.
Nu har jag och Nikki precis varit nere och tagit in Crespo, och nu ska vi fixa lite här hemma innan det ör dags för sista svängen, då jag ska ner och linda benen och rykta lite.
Imorgon åker vi till Östersund för två dagars "semester". Emma ska ta hand om Crespo, så jag ska försöka slappna av och njuta av att vara hästledig.
 
Crespo och Natali.
 

Kommentarer
Postat av: Åse

Jag blev ju lite besviken när jag fick se bilder på Åsnan... Den var ju inte alls så åsne-lik. Går det att förklara smeknamnet?

Svar: Haha, jag vet inte riktigt hur det kom till. Hon hette Hästen i några dagar, och sen klippte jag henne och jag tror det var den grå färgen i kombination med hennes tjurskalle och envishet som gjorde att jag började säga Åsnan. Och nu kan vi inte sluta! 😵
Emily

2015-01-05 @ 23:56:50
URL: http://teamtoyra.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0