Nystart

Det är ju egentligen lite löjligt, men det känns alltid uppfriskande när ett nytt år startar.
Det känns som att man får en chans att starta om och göra allting bättre. Men som med allt annat så handlar det ju egentligen bara om beslutsamhet, inte om ett datum.
 
Jag gör inte upp några Nyårslöften i år. Jag tänker hålla mig till mitt förra: att tänka mer på mig själv. Att tänka efter innan jag säger ja till allting, att inte göra en massa saker för att andra människor ska bli glada, utan tänka efter, och även ibland säga nej om det känns som att det inte passar mig.
 
Sen har jag också lovat syrran att sympatisera i hennes Nyårlöfte, nämligen ett nyktert 2015.
Det var inte svårt för mig att haka på det, jag tror knappast att jag kommer att märka någon skillnad. Jag dricker så sällan alkohol att det egentligen borde skrivas om det i tidningarna när det väl händer. Tror dock att 2014 var något slags rekordår för mig i alkoholintag, tror säkert jag drack 4-5 ggr bara i år! Ojoj, bäst att ta ett vitt år för att bringa ordningen tillbaka.
 
Men ett löfte som jag kan ge vilken dag som helst, är att jag idag, imorgon och alla andra dagar, ska göra mitt yttersta för att dessa två ska må så bra som möjligt:
 
 
Har ni några löften inför 2015?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0