Kärt återseende

Åh vad härligt det var att komma hem igen!
Igår åkte jag och Nikki ner till stallet på förmiddagen, och stannade där till halv åtta på kvällen, med bara två timmars paus då vi åt middag hos Hannah.
 
Crespo kanske blev lite glad ändå när jag kom tillbaka, för när jag kom ut till hagen så "huckrade" han lite lågt åt mig. Han är annars ganska tystlåten. Inte den som gnäggar åt alla i tid och otid.
 
På kvällen skrittjobbade vi i ridhuset och han kändes helt okej. Vi jobbade vidare på övergångar, skrittpiruetter och skolor. Red öppnorna längs medellinjen då han annars gärna vill trycka ytterbogen mot väggen och bli slingrig när jag rider längs spåret.
Tror skrittarbete är väldigt nyttigt, men nog längtar jag tills på söbdag när vi får börja trava.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0