Allvarligt?

Ìmorse när jag vaknade kände jag mig verkligen inte okej. Huvudet dunkade, halsen värkte och jag kände mig allmänt som en påse skit.
Äsch, tänkte jag. Det blir nog bättre bara jag drar på lite mascara, åker ner till stallet och börjar mocka. Då brukar jag ju komma igång.
Jag hade verkligen längtat efter att få rida Crespo igen, med gårdagens finfina pass i ryggsäcken och en klar plan över dagens pass så kändes det som att det skulle kunna bli riktigt bra.
 
När jag började mocka kände jag dock hur kallsvetten började rinna, hur jag blev andfådd och hur det bultade i bröstet. Det gick inte att ignorera, jag hade fått feber!
Och är det någonting som jag lärt mig på senare år är det att man inte ska anstränga kroppen när man har feber. (Dessutom blir min mamma vansinnig på mig om hon får veta, och jag måste lyssna till ett långt förmaningstal om tvar och pacemakers och hennes kusin som höll på att dö för att han ansträngde sig vid feber, osv..)
Jaja, Crespo dör väl inte av en vilodag. Passar ju rätt bra ändå såhär mitt i veckan.
 
Gick ut i hagen för att kolla till Crespo, och ser då att höbalen som Robert körde in sent igårkväll var dåligt rakt igenom. Men åh! Där åkte 600 spänn direkt på dynghögen!
Uppbringade all min självbehärskning för att inte lägga mig ner i det dåliga höet och gråta, utan istället ringa till Robert och be honom köra bort den dåliga balen.
 
Beslutar mig för att åka ifrån stallet så fort som möjligt innan fler katastrofer inträffar, och när jag sätter mig i bilen så meddelar min trogna Skoda att en lampa är trasig.
Och på min bil är det nämligen så att på ena sidan är det plättlätt att byta lampan, medan på andra sidan måste man antingen åka in på en verkstad, eller ha långa Mr Burns-fingrar och oändligt med tålamod. Man måste dessutom plocka isär halva bilen för att lyckas. Ni kanske kan gissa på vilken sida den trasiga lampan sitter?
Just det.
 
Åh, i-landsproblemen hopar sig!
 
Scenarion som förmodligen kommer att inträffa senare idag, utan att jag blir ett dugg förvånad:
 
1. Min häst har dragit av sig tre skor när jag ska ta in honom i eftermiddag.
 
2. Robert meddelar att han fått ett nytt jobb i Australien.
 
3. Och att hans nya kollegor är ett par tvillingar som vunnit VM i bikinifitness.
 
4. Nikki värvas av Jehovas Vittnen.
 
5. Stallet brinner ner.
 
6. En gigantisk jättesnöboll rullar ner från berget och landar på min bil.
 
7. Farmen slutar sändas.
 
8. Alla affärer i Vihelmina slutar att sälja Ben&Jerrys.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hahahahahahahaha!!!!! Jag döööööör! "Nikki värvas av Jehovas vittnen". *Ser framför mig hur det ringer på er dörr, Nikki öppnar och hänförs av predikningarna*

Svar: Kan ske. Du vet den där bilden på familjen i alperna, den kan lätt locka ett barn med son kitchiga prakt!
Emily

2015-02-05 @ 17:32:20
URL: http://carpia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0