Livet

Idag har det varit en rätt hektisk dag, och även fast jag muttrar och svär lite över alla måsten, så är det nog ändå såhär jag vill leva mitt liv.

Vid sju var jag, Nikki och Emma på plats i stallet. Hästarna släpptes ut, vi mockade, fyllde vatten, packade höpåsar osv.
Sen red Nikki första hästen för dagen; Zafir.

Vad tror ni, framtidens dressyrstjärnor?

Ett snabbt stopp hemma för att tvätta lite och äta lunch. En powernap på soffan hann jag också med innan det var dags för grabbarna.
Snälla kusin Natali skrittade Crespo medan Nikki satt upp på Lilleman.

Vi höll först till i paddocken, och sen tog vi en tur i skogen.

Vid 15,30 kom Robert med höet han varit och hämtat i Övik. 38 balar lastade vi av.



Då alla hästar blivit utfodrade och vattnade åkte vi för att slänga i oss en pizza. Sen drog Nikki iväg till en kompis medan jag och Robert åkte ner och gjorde bort kvällssysslorna.
Tog in alla hästarna (nu är det 8 stycken), ryktade, lindade ben, städade upp och slutligen kvällsfodrade vi.

Jag gissar att morgondagen kommer bli ungefär i samma stil...

Kommentarer
Postat av: Skogsraah ☾

Härligt :)

2015-08-09 @ 10:53:25
URL: http://skogsraah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0