Skämtet

Från vk.se:

"Anders Lidström, statsvetare vid Umeå universitet, är inte förvånad över Sverigedemokraternas framgångar i många inlandskommuner.

- Det var väntat att Sverigedmokraterna skulle göra en inbrytning. Vi vet att många av SD:s väljare är män med låg utbildning, som är missnöjda med sin situation, och de finns också i inlandet. Det var bara en tidsfråga innan de skulle få framgång där, säger han."

 


Det är ju det jag sagt hela tiden. Om man är så oduglig att man varken lyckas skaffa sig ett jobb eller ett fruntimmer, så är det lätt att skylla på andra. Varför behöva inse att man kanske måste rycka upp sig? Nä, bättre att skylla på att invandrarna kommer och tar våra kvinnor och våra jobb.

Sen går man med i SD, och fortsätter vara ful, fet, flintskallig och fattig. En riktig klassiker i Vilhelmina.


Nu är jag inte superinsatt i vad SD har sagt hit och dit, men jag vet iallafall att jag någon gång hörde på et debatt där de tog upp det här med språk. Att om man bodde i Sverige så skulle man behärska svenska språket. Det är lite skrattretande tycker jag eftersom Jimmie Åkesson inte behärskar språket så väl. Förlåt alla skåningar, men jag kan då ärligt säga att jag har lite svårt att höra vad han säger med den dialekten. Kan bero på att jag själv är norrlänning.

Men om vi släpper dethär med skånskan, och koncentrerar oss på en annan representant för SD, den här killen:

 

 

 

 
Visst är det lätt att hänga med?
 
Politiken här i Vilhelmina har många gånger varit underhållande, men nu tror jag vi närmar oss något slags rekord.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Han är ingen retoriker den där Axelsson. I kväll tittade jag på Västerbottensnytt där han "råkade" (förmodligen av okunnighet) förväxla orden "motorisk" och "motivation". Och så lite "eeeehhhh...." på det!

2014-09-16 @ 21:18:22
URL: http://carpia.blogg.se
Postat av: Madelene

Det är mycket "eeehhhm" i hans uttalanden. Pallar inte det där klippet. Det är så pinsamt.

2014-09-17 @ 11:39:16
URL: http://nusseliten.blogg.se
Postat av: Emma

Hahaha! 😂😂😂 jag älskar klippet 😂

Svar: Jag med, fast jag skäms. Det är som när man kollar på Idol-auditions ungefär.
Emily

2014-09-18 @ 21:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0