Motivation

För första gången sedan jag köpte Crespo känner jag att jag har lite brist på motivation. Vet inte om det är det ständiga problemet med underlaget i ridhuset, eller att hösten har kommit och medfört absurd hårighet hos min häst, som endast kan avhjälpas genom klippning, och min avsaknad av egen klippmaskin? Hursomhelst så känns det lite motigt just nu, och det avspeglar sig på ridpassen som blir lite...mellanmjölk liksom.
Har ridit i ridhuset både idag och igår, och fastän Crespo kändes rätt okej, så har det liksom inte glimrat till, och jag vet att det är i mig det sitter. Det är som att jag inte riktigt orkat ta tag i mig själv, fast jag vet precis vad jag måste göra för att få till den där bra känslan.
 
Hade planerat att klippa imorgon, men fick då höra att klippmaskinen jag skulle låna, blivit utlånad idag och den hördes vara lite slö. Då vågar jag inte chansa. Jag vill inte riskera att:
1. Min häst ska bli nypt av en maskin som tar dåligt och luggas.
2. Maskinen ska ge upp och lämna min häst halvklippt.
3. Att det ska bli fult pågrundav taskiga skär.
 
Så nu känns allt om möjligt ännu mer hopplöst.
Jag måste köpa en egen klippmaskin.
Men jag har inte råd. Gaaah, varför kan de där jädra miljonerna regna över mig, som jag tänkt att de ska göra? Bara av sig själva liksom.
 
En bra sak som hände idag är dock att min efterlängtade Aktonpad äntligen har behagat komma fram! Så på lördag blir det premiär för den. (Imorgon ska Crespo vila/skritta ut för hand)
 
 
 
En till bra sak är förvisso att jag ska träna två dagar för Katarina nästa vecka, och helgen efter det är det Ida-träning, och helgen efter det är det Katarina-träning igen, och sedan är det tävling. Det borde väl ändå få motivationen att återvända?
 
Hur gör ni när motivationen sviker?

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej! Det är svårt när motivationen sviker en:-) rid nån annan häst då inser du vilken bra häst du har :-) sen gäller det att tänka om i ridningen..jag bruka tänka att i dag ska jag träna ytterhjälper då jobbar jag i sånna övningar sen byter du kroppsdel att fokusera på! Händerna att de är i rätt tummar upp mm. sånna basic övningar. Man glömer ofta bort det och krånglar till det i stället;-)
Vi ses på KG träningen nästa helg;-)

2014-09-18 @ 22:33:36
Postat av: Carolina

Känner så väl igen mig i det där stunder när motivationen tryter! Jag brukar ta en paus och göra andra grejer för att variera mig och sedan brukar jag vältra mig i forum/bloggar/sidor som rör ämnet (i detta fall hundar då, hehe) för att sedan börja lite från basic för att snabbt gå framåt för det brukar vara en kick för motivationen. Och så jobba mycket med mål, men det gör du ju redan :) Motivationen kommer snart att vara tillbaka ska du se! Kram!

2014-09-19 @ 07:27:39
URL: http://carpia.blogg.se
Postat av: emily

Jag brukar mest rida ut när det känns så eller typ rida lite bommar eller nåt. Nåt där man inte måste tänka och jobba så mycket utan omständigheterna gör jobbet åt en ;-)

2014-09-21 @ 14:29:23
URL: http://teamtoyra.se/livetmedhobbit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0